Jak do tej pory z pieniędzy przeznaczonych na takie cele skorzystały zaledwie trzy miejscowości – Wrocław, Świdnica i Bogatynia.
Podstawowym cele projektu jest podniesienie kwalifikacji pracowników Urzędu Gminy i Starostwa Powiatowego w Polkowicach oraz zwiększenie jakości usług w obu tych instytucjach.
Szkolenia przeprowadzone zostaną do września przyszłego roku. Projekt realizowany w ramach Partnerstwa z Powiatem Polkowickim. Łączna liczba uczestników projektu 178 osób, w tym z Urzędu Gminy 112 osób, a ze Starostwa Powiatowego – 66.
Projekt składa się z 3 komponentów szkoleniowych - studia podyplomowe oraz Master of Public Administration, szkolenia i kursy specjalistyczne, właściwe dla merytorycznego zakresu pracy na danym stanowisku, w tym językowe i komputerowe oraz szkolenia obligatoryjne, przeznaczone dla wszystkich uczestników projektu, obejmujące swym zakresem procedury i regulacje prawne niezbędne do wykonywania pracy urzędniczej oraz standardy obsługi klienta zewnętrznego.
Łączna wartość projektu to 388,765 euro, w tym wartość dofinansowania 330,450 euro.