Badania przeprowadzone w ubiegłym roku na potrzeby pomysłodawców akcji STOP 18 wykazały, że blisko 75 procent sprzedawców nie miało oporów przed sprzedaniem papierosów lub alkoholu osobie wyglądającej na mniej niż 18 lat. W rzeczywistości oznacza to, że młodzież może bez większych problemów je kupić.
Do ogólnopolskiej kampanii przyłączają się Polkowice. W Urzędzie Gminy odbyło się spotkanie, w którym udział wzięli przedstawiciele gminy, Komendy Powiatowej Straży Miejskiej, Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Według pomysłodawców jedynym rozwiązaniem problemu ze sprzedażą tytoniu i alkoholu młodzieży, jest wzmożona kontrola prowadzona przez samych sprzedających. Na spotkaniu w Polkowicach podjęto decyzję, że wszystkie sklepy w Polkowicach, w których można kupić wyroby tytoniowe otrzymają ulotki informacyjne „STOP 18 – nie sprzedajemy wyrobów tytoniowych nieletnim”, „Bądź odpowiedzialnym sprzedawcą”. Kolejną częścią kampanii będą rozmowy z rodzicami nastolatków przy okazji zebrań w szkołach. Rodzice otrzymają również ulotki „Jak uchronić twoje dziecko przed paleniem”.
We wrześniu, sprzedawcy pracujący w polkowickich sklepach przejdą szkolenia w urzędzie gminy. a punktem kulminacyjnym akcji STOP 18 będzie obchodzony 11 września II Ogólnopolski Dzień Odpowiedzialnej Sprzedaży. Podobne akcje prowadzone są już od 10 lat. Coroczne edycje wspierane są przez różne grupy przedsiębiorców, a opierają się na współpracy pomiędzy firmami, instytucjami publicznymi, a poszczególnymi odbiorcami. Za jeden z sukcesów osiągniętych do tej pory przez pomysłodawców STOP 18 można uważać wprowadzenie w życie przepisu uprawniającego sprzedawców do legitymowania młodo wyglądających klientów, którzy chcą kupić wyroby tytoniowe.