Przy tej olbrzymiej inwestycji zaangażowano blisko 190 firm podwykonawczych i dostawczych. Data zakończenia budowy stacji Młociny jest jednocześnie datą ukończenia całej I linii warszawskiego metra. Przetarg na budowę tego odcinka metra wygrało konsorcjum PeBeKa - PRG. Umowę podpisano 14 czerwca 2006 roku, a koszt inwestycji ostatecznie wyniósł ponad 370 mln złotych. Obszar, na którym prowadzono roboty budowlane, to ponad 10 hektarów, a na placu budowy nierzadko pracowało jednocześnie 500 osób dziennie na dwie zmiany. W trakcie realizacji tej inwestycji nie brakowało trudnych momentów.
- Praca przy realizacji warszawskiego metra były olbrzymim przedsięwzięciem w środku aglomeracji miejskiej. To wyzwanie na niespotykaną dotychczas w Polsce skalę – podkreśla Ryszard Janeczek, prezes spółki PeBeKa. – Tego typu inwestycje są niezwykłym zadaniem nie tylko dla inżynierów, ale również dla całej obsługi, która musi zintegrować prace budowlane z uzgodnieniami w rozmaitych instytucjach i z dostawcami mediów. Bardzo przydało nam się doświadczenie nabyte podczas wcześniejszych kontraktów zagranicznych i krajowych, gdzie stawialiśmy już czoła inwestycjom w miejskiej infrastrukturze.
Węzeł Młociny to aktualnie największa tego typu inwestycja komunikacyjna w Polsce. Obejmuje dwutorowy tunel o długości blisko 700 metrów, stację metra o ogólnej powierzchni powyżej 3500 m2, tory odstawcze - tunel trzynawowy o długości 295 metrów oraz sam węzeł komunikacyjny Młociny. Ten ostatni to nowoczesny obiekt na powierzchni umożliwiający niezakłócony przepływ pasażerów ze stacji metra do autobusów miejskich i podmiejskich, tramwajów i samochodów. Obejmuje 4-kondygnacyjny parking dozorowany na 984 miejsca, dworzec autobusowy wraz z pętlą, zadaszoną pętlę tramwajową, pomieszczenia handlowe, obsługi podróżnych, obsługi technicznej. Łączna powierzchnia węzła to 400 000 m2. Jego budowa wiązała się z całkowitą modernizacją okolicznego układu drogowego. Węzeł Młociny jest pierwszym w Warszawie tak zintegrowanym i nowoczesnym centrum komunikacyjnym, scalającym różne środki transportu. Dziennie ze stacji metra i samego węzła będzie korzystać ponad 20 000 podróżnych.
Odbiory końcowe dla każdego z obiektów odbyły się 24 września, a w ciągu ostatniego miesiąca trwały próby pożarowe, ruch testowy oraz koordynowanie działań przez wiele podmiotów: spółkę Metro Warszawskie (w zakresie tunelu i stacji metra), Zarząd Transportu (w zakresie parkingu i dworca autobusowego) oraz Tramwaje Warszawskie (jeśli chodzi o pętlę tramwajową). Długi czas zarezerwowany na procedurę odbiorów i ostateczne uruchomienie węzła komunikacyjnego uwarunkowany był ogromem inwestycji i skomplikowanymi warunkami budowlanymi stacji metra oraz koniecznością sprostania rygorom bezpieczeństwa. Od jutra jednak warszawiacy i turyści będą mogli bez przeszkód korzystać z najnowocześniejszego centrum komunikacyjnego.
Lubińska firma jako członek konsorcjum zrealizowała część tunelu B20 oraz stację A20 Słodowiec, wcześniej wykonała siedem wschodnich tuneli szlakowych pomiędzy stacjami Politechnika i Marymont. Ich łączna długość wynosi 5400 metrów. Ma na swoim koncie także najdłuższy do tej pory tunel metra w Warszawie – tunel wschodni (1245 metrów) pomiędzy stacjami Politechnika i Centrum. PeBeKa wybudowała również stację Politechnika oraz przejście podziemne pod placem Bankowym, a także współuczestniczyła w realizacji stacji Centrum Racławicka.
Inwestycja współfinansowana była przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu operacyjnego Transport.