Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Polkowice
Zastępcza forma przedszkola

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Blisko 60 dzieci z terenów wiejskich weźmie udział w unijnym projekcie ph: „Alternatywne formy edukacji przedszkolnej - dobry start przedszkolaka”.

Polkowice jest jedną z dziesięciu gmin na Dolnym Śląsku, która przystąpiła do projektu Polskiego Towarzystwa Dysleksji, którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych wśród najmłodszych. Projekt adresowany jest do dzieci z małych miejscowości, w których nie ma przedszkoli. Grupy muszą liczyć od 10 do 15 osób.

– Nadal w kilku grupach mamy wolne miejsca. Chętnych rodziców zapraszamy do zapisywania swoich dzieci do udziału w tym interesującym projekcie – mówi dyrektor wydziału oświaty i spraw społecznych Urzędu Miasta i Gminy w Polkowicach, Dorota Trzmielewska.

Fot. WFP

Do pięciu grup w Suchej Górnej, Żelaznym Moście, Trzebczu i Nowej Wsi Lubińskiej zakwalifikowano 58 maluchów w wieku od 3 do 5 lat. Do programu swoje dzieci mogli zgłosić także rodzice niepracujący. Zajęcia zorganizowane są w świetlicach wiejskich.

- Przeprowadziliśmy rozpoznanie na terenach wiejskich w naszej gminie i okazało się, że istnieje potrzeba uruchomienia tego typu przedszkoli. Staramy się szukać zastępczych form dla naszych najmłodszych, bo ciągle istnieje potrzeba tworzenia nowych oddziałów przedszkolnych – mówi burmistrz Polkowic, Wiesław Wabik.

Fot. WFP

Zajęcia będą prowadzone „metodą dobrego startu”, która ma za zadanie przygotować dzieci do podjęcia nauki w zerówce. Jest to system ćwiczeń przydatnych we wczesnej edukacji oraz profilaktyce niepowodzeń szkolnych. Metoda opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz aktywizuje funkcje odpowiedzialne w przyszłości za umiejętności pisania i czytania. W ramach projektu uruchomiono także system poradnictwa dla rodziców. W razie potrzeby można także skorzystać z pomocy psychologa, pedagoga i logopedy. Zajęcia prowadzone są pięć razy w tygodniu od poniedziałku do piątku po 3 godziny.

Fot. WFP

- Do mojej grupy uczęszcza 15 dzieci, z Trzebcza, Komornik i Guzic. Kiedy są dni wolne, dzieci z niecierpliwością czekają na nasze zajęcia. Te trzy godziny poświęcamy na zabawy przy muzyce i tańcu. Ćwiczymy rozwój mowy, uczymy się mówić pełnymi zdaniami. W razie potrzeby możemy także korzystać z pomocy logopedy i psychologa – mówi wychowawczyni grupy w Trzebczu, Beata Michalska.

Udział w zajęciach jest bezpłatny. Każde dziecko otrzymuje także wyprawkę przedszkolaka oraz drugie śniadanie. Projekt potrwa do 31 marca 2008 roku. Gmina współfinansuje transport dzieci do przedszkoli.

Fot. WFP


(tom)



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Niedziela 28 kwietnia 2024
Imieniny
Bogny, Walerii, Witalisa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl