W ostatnim czasie dolnośląskie samorządy coraz chętniej promują się za pomocą znanych i często odwiedzanych portali społecznościowych. Swoje konto na "naszej klasie" ma m.in. Legnica. Teraz i Polkowice zdecydowało się na internetową promocję. Gmina utworzyła swoje oficjalne konto na facebooku, portalu, który ma miliony użytkowników nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.
Ze swoich walorów Polkowice chcą być znane nie tylko na Dolnym Śląsku. Za pośrednictwem facebooka gmina chce pochwalić się swoją atrakcyjnością głównie zagranicznym inwestorom, pokazać turystom miejsca, które warto zwiedzić. Na koncie Polkowice pokazują starówkę (najmłodszą w Polsce), są wskazówki, gdzie można dobrze zjeść, napić się kawy i odpocząć. W przyszłości pojawi się turystyczny przewodnik po "supermiasteczku" z opiniami i zdjęciami samych mieszkańców Polkowic. Wszystkie informacje umieszczane są w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.
- Musimy iść z duchem czasu. Profil ma być też „nośnikiem” ważnych informacji dla mieszkańców gminy, na przykład o najbliższych imprezach i wydarzeniach – mówi Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic.
Konto Polkowic znajduje się pod adresem: facebook.com.