Wieś Szklary Dolne jako pierwsza z całego powiatu polkowickiego objęta zostanie procesem scalania. Uzyskanie tak wielkiego dofinansowania, to efektem ponad dwuletnich poczynań pracowników starostwa, osobistego zaangażowania i przychylności Starosty i jego służb oraz dzięki staraniom samych mieszkańców wsi, dzięki którym wieś Szklary Dolne już w niedługim czasie zmieni gruntownie swoje oblicze.
- Do powiatu zwrócili się mieszkańcy wsi Koźlice, Sucha Górna i Szklary Dolne z chęcią skorzystania z procesu scalania-podkreśla Marek Tramś, starosta polkowicki i dodaje:- Choć projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem mieszkańców wsi, to ostatecznie proces scalania rozpoczęliśmy tylko w Szklarach Dolnych i jak widać skutecznie-dodał Marek Tramś.
Celem scalania gruntów jest stworzenie korzystniejszych warunków gospodarowania w rolnictwie i leśnictwie poprzez poprawę struktury obszarowej gospodarstw rolnych, lasów i gruntów leśnych, racjonalne ukształtowanie rozłogów gruntów, dostosowanie granic nieruchomości do systemu urządzeń melioracji wodnych, dróg oraz rzeźby terenu. W wyniku scalania nie tylko polepszone zostaną warunku pracy i życia na wsi, ale również zostanie poprawiona, uzupełniona i wybudowana od podstaw infrastruktura drogowa. Pozyskane środki finansowe umożliwią przebudowę i wyremontowanie dróg dojazdowych do pól. Wzdłuż dróg transportu rolnego zostaną posadzone drzewa, by zatrzymać niszczące dla warstwy próchnicznej gleby skutki erozji wiatrowej.
- Postępowanie scaleniowe przeprowadza Starosta Polkowicki jako zadanie z zakresu administracji rządowej finansowane ze środków budżetu państwa-powiedział Mariusz Dzumyk członek zarządu powiatu i dodał: Na wniosek właścicieli i posiadaczy gruntów położonych w obrębie wsi Szklary Dolne już rozpoczęliśmy procedury postępowania scaleniowego gruntów. Przewidywany termin zakończenia całego zadania to rok 2014.
Prace scaleniowe koordynuje samorząd województwa dolnośląskiego przy pomocy jednostki organizacyjnej – Dolnośląskiego Biura Geodezji i Terenów Rolnych we Wrocławiu.